Newsmax using climate change outrage to lure paid newsletter subscribers

Newsmax using climate change outrage to lure paid newsletter subscribers

Enlarge (credit: Aurich Lawson | Getty Images)

An unfortunate byproduct of the arguments over climate change has been the publication of some truly awful books. Think tank staff members, disgruntled scientists, and self-appointed experts have produced page after page of arguments we knew were wrong decades ago, framing them as earth-shattering revelations that will cause the entire scientific community to collapse. It wouldn’t be news if another one was produced.

But it was intriguing when I saw that a print ad was proudly trumpeting a “new” book that promised to explain “why there is ZERO evidence linking carbon dioxide to climate change.” The intrigue arose from the fact that the book’s author has been dead for over two years.

A quick search revealed that the supposedly new book was a not-quite-new edition of one originally published in 1997. Figuring out why it was being advertised now took me down a rabbit hole of domain registrations and paid newsletters that all led back to an unexpected source: Newsmax, best known for operating one of the Trumpier broadcasting outfits in the US.

Read 19 remaining paragraphs | Comments

This post has been read 14 times!

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry